SD står upp för Eskilstunas löntagare | SD Eskilstuna

SD står upp för Eskilstunas löntagare

Kim-Fredriksson-EEM-Besök-1

Fredrik Pettersson (tidigare S-politiker) försöker i sin ledare 2014-02-22 med påstådd fakta beskriva SD som ett stödparti till Alliansen. Det han troligen medvetet missar att berätta för läsarna är att statistiken han bygger sitt luftslott på endast handlar om 16 % av de tillfällena SD har varit med och påverkat. Det är nämligen så att de borgerliga regeringspartierna vid de återstående 84 % av tillfällena valt att inte begära votering. Troligvis av rädsla för att bli nedröstade med stöd av SD. Inte ens vid de nämnda 16 % av tillfällena stämmer siffrorna Fredrik Pettersson hänvisar till. Så jag undrar vem det är som försöker lura Eskilstunas löntagare?

Låt oss lämna sifferexercisen och titta på den faktiska politik vi bedriver. SD säger nej till rätten till heltid påstår Pettersson. För den läskunnige går det tydligt att läsa i vår skuggbudget att vi inte bara säger ja till rätten till heltid utan även finansierar förslaget fullt ut. Något som Socialdemokraterna aldrig någonsin har gjort.

Vidare har vi stött en höjning av A-kassan som verkligen hade gynnat vanliga arbetare som blivit arbetslösa. Tyvärr blev det ingen höjning då Socialdemokraterna ansåg sig för fina för att rösta med oss. Lyckligtvis tycks S ha lämnat sandlådan för nyligen röstade vi tillsammans nej till regeringens skattesänkning för redan välställda (höjd brytpunkt för statlig skatt).

För att nämna ett axplock av våra förslag särskilt för löntagare vill vi utöver ovan nämnda återinföra stödet till fortbildning av skyddsombud, införa stöd till fackförbund för utbildning mot mobbning och trakasserier på arbetsplatserna, förbättra arbetsmiljön, höja milersättningen för arbetspendlare och mer därtill. Vi har politik för alla samhällsgrupper, från arbetare, arbetslösa och sjukskrivna till tjänstemän och egna företagare. I vårt Sverige ska tillvaron präglas av trygghet och gemenskap där ingen lämnas utanför. För den som vill veta mer rekommenderas ett besök till vår hemsida.

Med det i bagaget blir Fredrik Petterssons påstående om att vi skulle vara ett rasistiskt enfrågeparti inget annat än skitsnack och ett uttryck för desperation. Nej Fredrik, det är dags att släppa hörnflaggan och komma in i matchen. Sverigedemokraterna är i allra högsta grad ett parti för löntagare. Det är ingen slump att vi är näst största parti bland LOs medlemmar enligt de senaste väljarundersökningarna eller att vi i Eskilstuna är tredje störst och attraherar många s-väljare.

För Sverigedemokraterna Eskilstuna

Kim Fredriksson

OBS! En kortare version är inskickad till tidningen folket pga begränsningar av replikens längd.